Masukan Kode iklan atau Gambar yang anda inginkan di sini

Wednesday, October 5, 2011

UBAT-UBATAN TRADISIONAL AS-SYIFA'

UBAT GOUT AS SYIFA’ (RM 15)

Khasiat:
Amat berkesan untuk mengubati penyakit gout. Juga diperbuat daripada ambar dan campuran herba lain. Juga boleh melegakan sakit urat, lenguh-lenguh, sakit sendi-sendi badan. Ia juga berfungsi menambahkan tenaga dan kesihatan badan.

Cara Guna:
Makan sedikit ambar (sebesar kepala mancis) setiap pagi, kemudian minum air suam. Seelok-eloknya, pesakit mengamalkan madu asli setiap hari.


UBAT LUMPUH / ANGIN AHMAR AS SYIFA’ (RM 300/3 BOTOL)

Khasiat:
Amat berkesan untuk mengubati penyakit angin ahmar atau lumpuh. Dihasilkan daripada sejenis ambar asli (yang dimuntahkan setahun sekali oleh sejenis ikan paus yang dipanggil ambar) yang terlalu susah untuk didapati kerana ia setakat ini hanya dijumpai di Yaman dan sebuah negara di Amerika Latin. Ambar asli itu diproses dan diletakkan dalam 3 botol kecil. Pesakit mesti menghabiskan satu botol ambar tersebut dalam masa sebulan dan berterusan mengambilnya sehinggalah habis ketiga-tiga botol ambar dalam masa tiga bulan. Selepas bulan pertama, pesakit akan mula mampu menggerakkan sedikit demi sedikit anggota badannya, begitulah seterusnya sehinggalah dia mampu bangun dan berjalan kembali seperti biasa pada bulan ketiga. Selepas itu, pesakit hendaklah banyak melakukan aktiviti ringan seperti riadhah bagi mengaktifkan semula anggota badan.

Cara guna:
Makan sedikit ambar (sebesar kepala mancis) setiap pagi, kemudian minum air suam. Seelok-eloknya, pesakit mengamalkan madu asli setiap hari dalam tempoh 3 bulan tersebut.


UBAT KENCING MANIS AS SYIFA’ (RM 6 )

Khasiat:
Amat berkesan untuk mengubati penyakit kencing manis.

Cara Guna:
Ambil satu sudu kecil ubat ini, kemudian kacau dengan segelas air suam. Minum 2 kali sehari, pagi dan malam.

Harga: RM 6

UBAT BUASIR AS SYIFA’ ( RM 10 )

Khasiat:
Amat berkesan untuk mengubati penyakit buasir dalam masa 3 hari sahaja.

Cara Guna:
Ambil satu sudu kecil ubat ini, kemudian kacau dengan sedikit air suam. Sapu pada tempat buasir 3 kali sehari.

Harga:RM 10

UBAT BUASIR (Krim & Minyak) AS SYIFA’ ( RM 30 )

Pengenalan:
Buasir antara penyakit biasa di kalangan masyarakat Arab. Biasanya masyarakat Arab menggunakan kaedah rawatan tradisional yg diwarisi turun temurun utk merawat penyakit ini. Buasir tdk mudah sembuh melainkan dgn cara mengambil dua jenis herba:

1- Herba utk ubati buasir dari bahagian dalam seperti nenas batu dan krim buasir.

2- Herba utk ubati buasir dari bahagian luaran seperti ubat buasir (lihat gambar sebelumnya) dan minyak buasir.

Jd pesakit dinasihatkan supaya mengambil dua jenis herba tersebut (samada nenas batu bersama ubat buasir atau krim bersama minyak buasir) supaya cepat sembuh tanpa sebarang kesan sampingan.

Khasiat:
Amat berkesan untuk mengubati penyakit buasir dalam masa 3 hari sahaja.

Cara Guna:
Sebelum tidur ambil sedikit krim buasir, kmdn sapu pada tempat buasir dgn memasukkan sedikit krim tersebut ke bahagian dalam. Setelah bangkit dari tidur dan setelah membuang air besar, sapukan minyak buasir pd tempat buasir 2 kali sehari pagi dan petang.

Harga (krim & minyak): RM 30
UBAT SAKIT BUAH PINGGANG AS SYIFA’ (RM 6)

Khasiat:
Amat berkesan untuk menghancurkan batu karang dan membersihkan buah pinggang dari sebarang kekotoran.

Cara Guna:
Campurkan satu sudu kecil ubat ini dengan segelas air, panaskan, kemudian tapis dan minum airnya 2 kali sehari, pagi dan malam.


UBAT DARAH TINGGI AS SYIFA’ ( RM 6)

Khasiat:
Amat berkesan untuk mengubati penyakit darah tinggi (boleh mengembalikan kenormalan darah).

Cara Guna:
Ambil satu sudu kecil ubat ini, kemudian kacau dengan segelas air suam. Minum 2 kali sehari, pagi dan malam.

Harga:  RM 6

4 comments:

  1. Assalamualaikum,
    Kat mana beli ubat buasir ini? Dulu , saya memang ada masaalah sembelit n batuk yang berpanjangan. Akibat itu rasanya, ada terkeluar sedikit rectum dari lubang dubur. Saya takde masalah pembengkakan vein/atau kesakitan semasa membuat najis. Semuanya normal sekarang kerana saya jaga pemakanan n segera elak batuk yang lama. tapi tak tahu macam mana nak masukkan balik yang terkeluar sedikit tu. Pernah guna gambir untuk kecut dan masukkan ke dalam balik tapi tak memberi kesan yang berkekalan. Dapat bagi advice tak?

    ReplyDelete
  2. ASSALAMUALAIKUM,
    SAYA INGIN TAHU UBATAN CARA TRADISIONAL NI ADA DI JUAL DI KUANTAN, PAHANG KE? SAYA HARAP TUAN DAPAT SERTA ALAMAT PENUH DAN LOKASINYA DENGAN SEGERA.
    SEKIAN. TERIMA KASIH.

    ReplyDelete
  3. no hp/alamat plzz...

    ReplyDelete
  4. Semua orsng tanya tak reply pun ...ada ke tak barangnya

    ReplyDelete